Hva kan vi hjelpe deg med?

Under finner du løsninger på de vanligste henvendelsene til vårt kundesenter

Jeg har problemer med WIFI (trådløs tilkobling)

 Fire enkle grep for å få bedre nett:

1. Ta strømmen - enkle er ofte det beste 

2. Velg nettet som gir best hastighet

3. Sjekk hvor gammelt utstyr du har

4. Slik unngår du dødsoner

Hvis ikke dette hjelper kan du prøve Altibox Wifix som kan hjelpe deg å fikse problemet

Jeg får ikke sendt eller mottatt e-post

Dobbeltsjekk at all kontoinformasjonen er lagt inn riktig. Sjekk også at webmailen virker for å fastslå om selve e-postkontoen virker som den skal. Les mer om hvordan du setter opp mail her.

Se også film hvordan du får tilgang til e-posten din:

Internetthastigheten min er for lav

Hvis du merker nedsatt hastighet på kablet tilkobling til internett anbefales det at du kobler en PC direkte i hjemmesentralen med kabel og ikke gjennom egen ruter for å utelukke at eget utstyr er årsaken til vanskene du opplever.

Dersom hastigheten på speedometer.altibox.no viser nedsatt hastighet kontakter du kundeservice som kan få utført et feilsøk.

Se film hva du kan gjøre om internettjenesten er ustabil:

Jeg vil koble til egen ruter

Vi har laget en veldig enkel guide som hjelper deg med tilkobling av ruter. Finn din hjemmesentral i oversikten her og velg «Tilkobling av ekstern trådløs router».

Jeg mangler lyd og/eller bilde på TV

Sjekk at du har kablet riktig mellom TV og dekoder, at lyden på både dekoderen og TV-en er slått på og at du har valgt riktig inngangskilde på din TV.

Se film hva du kan gjøre om du har ustabil TV-tjeneste:

Jeg får feilmelding nederst på siden at TV-portalen er utilgjengelig

Trekk ut strømmen til dekoder i 10 sekunder. Når du setter tilbake strømmen vil dekoder laste inn på nytt. Dersom alle kanalene er sorte bør man teste en ny nettverkskabel mellom dekoder og hjemmesentral. Kontakt kundeservice dersom problemet vedvarer.

Det hakker på flere TV-kanaler

Hakking på tv løses ofte av enkle handlinger. Trekk ut strøm til dekoder i 10 sekunder. Når du setter tilbake strøm vil dekoder laste inn på nytt. Dersom problemet vedvarer kan du teste en ny nettverkskabel mellom dekoder og hjemmesentral, samt en annen ledig TV-port i hjemmesentralen. Kontakt kundeservice dersom problemet vedvarer.

Se film hva du kan gjøre om du har problemer med TV-tjenesten:

 

Jeg får ikke logget meg inn på Mine Sider

Får du ikke logget inn på Mine Sider skyldes det gjerne en av to ting;  

Brukernavn/passord er skrevet feil eller du mangler innloggingskonto

  • Har du skrevet inn feil passord eller brukernavn vil du få en feilmelding over innloggingsfeltene.  Nettsiden vil ikke fortelle deg om det er brukernavn eller passord som er feil, så dersom du er usikker på om du har opprettet en konto anbefaler vi deg å forsøke det først.  Her må du også ha ditt kundenummer med 8 siffer (står på din faktura).  Dersom det viser seg brukeren eksisterer vil du bli sendt til en side hvor du kan bestille nytt passord.
  • Dersom du har opprettet en konto og denne er riktig skrevet, så velg «GLEMT PASSORD» linken ved loginknappen.  Du vil da få tilsendt en engangskode til din epostadresse slik at du kan få endret ditt passord.

 

Dersom du fremdeles får feil, anbefales det å ringe kundeservice på 21 45 45 00

Se film hvordan du oppretter en bruker på Mine Sider:

Telefon

Kundeservice: 21 45 45 00

I sosiale medier

Facebook

Twitter

LinkedIn

Instagram

 


Postadresse

Viken Fiber Kundeservice
PB 3628
3007 DRAMMEN

Åpningstider

På telefon 21 45 45 00:

Vi hjelper deg hele døgnet - alle dager *

*Fra kl. 20.00 – 08.00 på hverdager er det kun åpent for feilmelding og teknisk support.

**Lørdag og søndager er det kun åpent for feilmelding og teknisk support.


Sjekk om du kan få fiberbredbånd fra oss

Sjekk om du kan få fiberbredbånd av oss